Hegnar Medias Bokklubb benytter cookies (informasjonskapsler) for å analysere, tilpasse og videreutvikle nettsidene slik at vi til enhver tid kan gi brukerne en best mulig opplevelse. Ved å bruke bokklubb.hegnar.no samtykker du til dette. Les vår nye personvernerklæring.
Knuste Vinduer i næringslivet
Avbestillingsfrist: 25. januar
Den grensesprengende teorien om knuste vinduer:
Hvorfor de minste tiltakene ofte gir de største gevinstene
Av og til, vanligvis med flere års mellomrom, kommer det en bok som inneholder innsikt som er så gjennomtrengende og slagkraftig – og samtidig så grunnleggende, beviselig sannferdig – at den umiddelbart snur opp-ned på hvordan vi tenker og driver våre virksomheter ...
Dette viktige, banebrytende verket av Michael Levine beviser at bedrifter får trøbbel når de ignorerer de små problemene. Hvis et vindu i et bygg blir knust og ikke reparert, vil snart alle vinduene bli knust og gi et inntrykk av kaos og anarki. Det samme prinsippet gjelder i næringslivet. Oppmerksomhet rundt detaljer er et tegn på bedriftens kompetanse – og på at den bryr seg om kundene.
Knuste vinduer – sammen med flassende maling, slitte tepper og skitne toaletter – signaliserer at bedriften ikke bryr seg. Gjennom rikelig med eksempler fra den virkelige verden, alt fra JetBlues beslutning om å gi passasjerene det de virkelig ønsker til Googles kundeorienterte strategi for å skille seg ut i mengden av søkemotorer på internett, viser Levine hvordan konstant årvåkenhet for de små detaljene kan være suksess eller fiasko for en bedrift eller en merkevare.
Med praktiske tips og råd for alle typer virksomheter kommer denne overbevisende, banebrytende boken om ledelsesteori til å gi utallige selskaper et forsprang foran konkurrentene.
«Inspirert, virkningsfull og viktig ... et riktig forretningsbudskap for vår tid.»
– Dr. Stephen R. Covey, forfatteren bak The 7 Habits of Highly Effective People og The 8th habit: From effectiveness to greatness
«Levine viser, gjennom effektiv bruk av et språklig bilde, at ‘de verste knuste vinduene er mennesker.’»
– New York Times
Michael Levine (født 1956) er en amerikansk forfatter og PR-ekspert. Han har skrevet flere bøker om PR, deriblant Guerilla P.R. Han har representert 58 Oscar-vinnere, 34 Grammy-vinnere og 43 forfattere på New York Times’ bestselgerliste, deriblant Michael Jackson, Barbra Streisand og George Carlin.
Levine har skrevet for Variety, Forbes, New York Times, USA Today og Fox News. Han er i forskjellige publikasjoner blitt omtalt som «underholdnings-PRens Michael Jordan».