Hegnar Medias Bokklubb benytter cookies (informasjonskapsler) for å analysere, tilpasse og videreutvikle nettsidene slik at vi til enhver tid kan gi brukerne en best mulig opplevelse. Ved å bruke bokklubb.hegnar.no samtykker du til dette. Les vår nye personvernerklæring.
Månedens bøker
- Den digitale styreverden
Spørsmål og svar om digitale transformasjoner
Månedens bonusbok
Avbestillingsfrist 28. januar
Hva menes med teknisk gjeld, Gutenberg-øyeblikk og digitale tvillinger? Hva vet styret om hvor godt virksomhetens data er benyttet – enn si beskyttet? Hvem deler vi dataene med? Hva er de verd? Hvordan ligger vi an i digitaliseringsprosessen? Hva er forskjellen mellom en digital moteløve og en digital mester?Dette er noen av mer enn 100 styrespørsmål og -tema du kan lære mer om i denne boken. Erfarne styremedlemmer og fagfolk deler sine tanker og ideer om hva som kreves av medlemmer i det forfat- terne kaller den digitale styreverden.
Denne boken er en inspirasjonskilde til å stille gode spørsmål i styrerommet. Styrer er i bunn og grunn lærende organisasjoner, men samtidig er styrearbeidet et praksisfelt. Forfatterne byr både på norske og internasjonale erfaringer og praksiser som alle styre- medlemmer kan lære noe av.
Digitalt modne styrer lærer av egne og andres erfaringer, men de prøver sjelden å kopiere andres suksess. De beste styrene identifiserer virksomhetens kjernekompetanse, og sørger for å beskytte og videreutvikle intellektuell kapital i form av lisenser, patenter, varemerker, omdømme, prosesser og systemer. Digitalt oppegående styremedlemmer stiller utfordrende spørsmål til hverandre og til ledelsen. Gjennom utfordring og undring kan styrene komme på offensiven i en spennende og krevende digital virkelighet.
Tarjei Alvær Heggernes er førstelektor ved Handelshøyskolen BI. Han underviser i og forsker på digital strategi og digitale transformasjoner. Tarjei har blant annet utgitt den svært populære læreboken Digital forretningsforståelse, og står også bak podkasten med samme navn.
Arne Selvik er en nestor innen styre- arbeid i Norge. Han har lang erfaring fra styrearbeid i private og offentlige virksom- heter i inn- og utland. Arne har vært sentral i å utvikle styrearbeid og ledelse som fag, blant annet gjennom AFF ved Norges Handelshøyskole. Han har skrevet flere bøker, deriblant Ledelse på hjernen
og Styreverden.
Special Price kr 298,00 Spar kr 251,00 ( veil. pris kr 549,00 )ISBN:9788271464165Forfatter:Tarjei Alvær Heggernes, Arne SelvikForlag:Hegnar MediaSpråk:BokmålUtgivelseår:2022 - Filosofi for ledere og ledertalenter
Avbestillingsfrist: 28. januar
Næringslivet preges av powerpointing med bulletpunkter, forretningsmodellene innrettet på omsetning og fortjeneste, og midt oppe i alt dette skal medarbeiderne pleies. Arbeidstagere er ikke roboter som kan fjernstyres, og selv med utbredelsen av AI vil arbeidsplassene fortsatt være fylt av mennesker.
Filosofi handler om mennesker og relasjonen mellom mennesker. Bare de færreste bedrifter har en filosofi – et tankesett.
De fleste av dagens arbeidstagere opptrer ikke som oldtidens slaver, men setter krav til både bedriften og ledelsen. Strategi handler om vekst og videre vekst. Filosofi har omsorg for mennesker, og god filosofi på arbeidsplassen kan erstatte de av og til meningsløse bulletpunktene. Filosofi skal være engasjerende, og filosofi kan være verdiskapende på flere arenaer.
Boken krydres med både pessimistiske livsanskuelser fra eksempelvis filosofen Peter Wessel Zapffe, og motsatsen i den evige filosofi-optimisten Arne Næss.
Om boken utvikler deg som leder, bidrar du også til å utvikle dine medarbeidere.
Haakon B. Schrøder er utdannet filosof og har i en årrekke vært rådgiver for ulike bedrifter og ulike bransjer. Han har tidligere vært gjesteforeleser i PR ved Handelshøyskolen BI og foreleser i filosofi ved ICMS i Sydney, samt journalist.
Schrøder har tidligere utgitt bøkene Kammerspill, Mur og Mediekuppet.
kr 598,00ISBN:9788271464462Forfatter:Haakon B. SchrøderForlag:Hegnar MediaSpråk:BokmålUtgivelseår:2024 - Den store merkevareboken
Avbestillingsfrist: 28. januar
En praktisk guide til hvordan vi effektivt og best mulig kan gjøre
merkevaren til en attraktiv, ledende og god investering.Hvordan sterke merkevarer skapes og drives.
Forfengelighetens fyrverkeri – eller helt eksistensielt?
Den Store Merkevareboken er en fyldig bok, personlig, irriterende og stappet med egne erfaringer, ikke bare andres. Boka er til inspirasjon og en sterk veileder i hvordan vi bedre lykkes med å bygge interessante og suksessfulle merkevarer i en verden med litt vel mange valgmuligheter.
Økt forståelse og større marked tvinger frem bredere interesse for hvordan sterke merkevarer skapes og drives. Norske merkevarer konkurrerer mer enn noen gang med internasjonale merkevarer – nesten uansett størrelse og volum.
Hvem eier og driver merkevarene, merkevarebygging i en ny tid og hvordan sterke merkevarer blir en god investering. Boken er spekket med 222 sider tips og erfaringer om hvordan endre på det etablerte, ta posisjonen som kategoridriver, bli ikonisk, ta seg bedre betalt og ikke minst– hva skal til for å lykkes i et globalt og tøffere marked.
kr 598,00ISBN:9788271464479Forfatter:Kenneth HansenForlag:Hegnar MediaSpråk:BokmålUtgivelseår:2024