Månedens bøker

  1. Likviditet på 1-2-3
    Likviditet på 1-2-3
    Vidar Andersen

    Avbestillingsfrist 21. november.

    Med boken følger digital tilgang til maler, sjekklister og excelark som vil være uvurderlige verktøy i likviditetsstyringen. Kun små justeringer vil bidra til store likviditetsforbedringer.

    Dårlig likviditet kommer ikke over natten, men det å ha fokus på dette, samt ha gode verktøy for å fange opp og styre likviditeten, er mangelvare i dag blant mange virksomheter. God økonomi- og likviditetsstyring er nødvendig for å overleve i et stadig tøffere marked.

    "Alle mennesker må ha luft for å leve – det samme gjelder for bedrifter, men da snakker vi om likviditet".

    Forfatterens mål med denne boken, Likviditet på 1-2-3, er å komme med konkrete anbefalinger, råd og tips. Boken inneholder sjekklister, maler og gode modeller som du enkelt kan tilpasse og benytte i egen virksomhet. Denne boken er også basert på forfatterens erfaring som regnskapsfører, økonomisjef, konsulent, rådgiver og deltagelse på utallige styremøter i næringslivet. Likviditet på 1-2-3 gir deg mange verktøy som er nødvendige for å skape oversikt og kontroll i egen virksomhet.

    Temaer boken tar for seg er blant annet:

    • Selskapsformer

    • Styrets ansvar, oppgaver og plikter

    • Budsjettering

    • Økonomisk rapportering

    • Nøkkeltall

    • Likviditetsstyring.

    Likviditet på 1-2-3 er boken som passer for alle som driver næringsvirksomhet eller jobber med regnskap, økonomi eller budsjettering. Hvis du er bruker av regnskap, skal utarbeide budsjetter, nøkkeltall og ikke minst få gode verktøy for likviditetsstyring, så er dette boken for deg.

    Vidar Andersen er diplomøkonom fra Bedriftsøkonomisk Institutt med spesialisering innenfor økonomi, regnskap og skatt, samt revisorutdannelse. Partner og autorisert regnskapsfører i Concepta Partner AS. Praksis og arbeidserfaring som økonomisjef Teknisk Drift i Fredrikstad kommune, økonomisjef Horn Yrkesklær AS, samt adm.dir. i Blåkläder AS. Bred erfaring fra styreverv i SMB-bedrifter. Eier av Styreguiden AS og forfatter av flere styrebøker, bl.a. Styreguiden og Styrearbeid på 1-2-3. Aktiv foredrags- og kursholder innenfor styre- og økonomiområdet.

    Special Price kr 1 298,00 Spar kr 500,00 ( veil. pris kr 1 798,00 )
    ISBN:
    978-82-7146-370-0
    Forfatter:
    Vidar Andersen
    Forlag:
    Hegnar
    Språk:
    Norsk
    Utgivelseår:
    2019
  2. KickassDotCom - Den nye salgs- og markedsrevolusjonen
    KickassDotCom - Den nye salgs- og markedsrevolusjonen
    Kenneth Hansen

    Avbestillingsfrist 21. november.

    En bok om internetts glede og frustrasjon, den nye markeds- og salgsrevolusjonen, digitale flater, klikk eller skroll og hvordan best lykkes på web med hva og hvor og hvem da.

    KickassDotCom er ikke en programmerers dagbok, hvordan komme seg rundt Google og fikse søkemotorene deres, eller hvordan du blir verdens kuleste blogger og hvordan annonsørene til slutt tar livet av deg. Det er en bok om erfaring, et langt liv i markedsføring og salg, og hvordan du kan sikre en digital strategi for deg, din bedrift og ditt varemerke, og ikke minst for merkevaren som kundene eier.

    Det er en åpen og personlig refleksjon over hvor enkelt det er og likevel så vanskelig, hvor mye penger som rotes bort i uvitenhet og kortsiktige og dårlige løsninger, dårlige rådgivere og surrete designere, mangelfullt og gørr kjedelig innhold, åpenhet og tillit.

    Det er en bok som viser deg hva som driver en hjemmeside, skaper deltagelse og eierskap hos medarbeidere og brukere, hvordan du kan sikre at kundene dine blir på sidene dine og hvordan du sikrer interesse, beslutninger og kjøp.

    I denne kategorien og innenfor marketing er det ingen ende på ord og begreper og sjargonger som tar seg selv såpass høytidelig at de alle og hver for seg vil påberope seg å være den beste metoden for det meste. Det er ikke min hensikt å beskrive alle disse, ei heller miksen mellom internett og TV, Direct Mail og mail, chat eller Instagram, eller hva som er Inbound og/eller Facebooks fortreffelighet. Alt dette finnes på nettet og er lett tilgjengelig. Det er min hensikt å skissere strategisk tenkning i den nye markeds- og salgsrevolusjonen, alvoret og dimensjonene internett har skapt og hvordan gigantene driver dette vs oss som så vidt er kommet i gang. Min viktigste anbefaling til alle som ønsker å lykkes på nettet, er at suksessen trenger en tenkning som jeg har lekt med i tittelen til denne boken – nemlig KickassDotCom.

    Kenneth Hansen Art Director, kreativ leder og partner i flere av Norges ledende reklamebyråer, sertifisert Lots-coach Lots AB, mottatt Gullblyantens/Kreativt Forums Ærespris – Reklamebransjens høyeste utmerkelse. Gull, sølv og diplomer i bl.a. Gullblyanten, Eurobest, The Art Directors Club of New York, Cannes Lions, m.fl., erfaring fra nasjonal, nordisk og internasjonal markedsføring og merkevarebygging, designer og medforfatter av flere bestselgere innen bøker om mat, vin og kultur, foredragsholder, styremedlem i flere norske selskaper og driver i dag sitt eget selskap BLAANE GUIDING GREAT BRANDS AS (kreativ og innovativ industriell tenkning med fokus på konseptutvikling og merkevarebygging).

    Special Price kr 449,00 Spar kr 149,00 ( veil. pris kr 598,00 )
    ISBN:
    978-82-7146-371-7
    Forfatter:
    Kenneth Hansen
    Forlag:
    Hegnar
    Språk:
    Norsk
    Utgivelseår:
    2019
Hegnar Media Bokklubb © 2019