Månedens bøker

  1. Fremtidsrettet ledelse – praktiske strategier for å lykkes i AI-æraen
    Fremtidsrettet ledelse – praktiske strategier for å lykkes i AI-æraen
    Efwa Hagström

    Avbestillingsfrist 26. mai.

    Fremtidsrettede ledere gjør virksomheten klar for disruptive endringer og raskt skalerende vekst i AI-æraen. Hvilke praktiske strategier gjør dere mer effektive, smidige og bærekraftige? Få innspill til og utforsk:

    •       Hvordan eksponentielt tempo og forretningsmodeller krever annerledes mindset, ledelse og måte å jobbe på – og gjør enorm vekst mulig.

    •       Hvordan organisasjonens struktur kan transformeres til å redusere byråkrati, bli raskt skalerbar - og mer tilpasningsdyktig.

    •       Hvordan fremtidsrettet lederskap styrker mennesker - for å bedre takle kompleksitet, teamarbeid, og raske endringer.


    «Denne boken gir deg en plattform for å starte diskusjonene og forbedre måten dere jobber på. En must-read for oss alle som setter pris på inspirasjon om hvordan vi kan strukturere virksomheten – og engasjere mennesker, så vi mestrer de store mulighetene fremover.» – Jon Erik Høgberg, COO Itera Group

    «Jeg anbefaler denne boken på det sterkeste. Tiden er inne for å tenke raskt og nytt på en effektiv måte. Denne boken er et viktig og relevant bidrag til ledelse i en digital tid med høy forandringshastighet. – Hilde Kristin Herud, adm.dir., Norgips Norge AS

    «I denne boken har Efwa Hagström samlet forskning og erfaring fra mange års arbeid med organisasjonsutvikling, og boken fremstår nesten som en oppskriftsbok som du kan velge i for å optimalisere din egen organisasjons oppførsel.» – Gisle Skansen, CEO, TORP Sandefjord Airport

    Efwa Hagström har +10 års erfaring som leder- og organisasjonsutvikler på tvers av bransjer for å styrke endrings-, samhandlings- og gjennomføringsevne – med kunder som Elopak, Noah, Jotron, Norgips, ThyssenKrupp og Kongsberg Norspace. Hun driver Lederhjelpen siden 2006.

    Målet er å skape positive, bærekraftige endringer så raskt som mulig.

    Efwa har en MSc i Global HR Management (Uni of Liverpool, 2016), studerte High performance-ledelse og Kommunikasjon og ledelse (BI, 2008), og coaching (NCA, 2007). Hun er født i Sverige, har jobbet i Tyskland i fem år, Belgia i fem år, og Norge i 20 år. Hun har tre barn.

    Special Price kr 448,00 Spar kr 150,00 ( veil. pris kr 598,00 )
    ISBN:
    978-82-7146-380-9
    Forfatter:
    Efwa Hagström
    Forlag:
    Hegnar Media
    Språk:
    Bokmål
    Utgivelseår:
    2020
  2. Absolutt ALT du noensinne trenger å vite om merkevarebygging
    Absolutt ALT du noensinne trenger å vite om merkevarebygging
    Jan Blichfeldt

    Avbestillingsfrist 26. mai.

    Alle bedrifter, organisasjoner og produkter som gjør det bra har én ting felles: Et godt rykte! DET er hva merkevarebygging går ut på, og intet annet.

    I denne praktiske boken får du med usvikelig logikk forståelsen av hvordan dette henger sammen. Og ikke minst vil du forstå at dette er noe du egentlig kan veldig mye om fra før – før du druknet i en skog av vage definisjoner og ugjennomtrengelige fagbegreper som forvirrer mer enn de avklarer.

    Boken er rettet mot alle ledere som på en enkel og over­siktlig måte vil sette seg inn i hva merkevarebygging er. Her vil du finne like enkle forklaringer på hva strategi i merke­vare­bygging er og hvordan du enkelt utvikler din egen evig­hets­strategi som bare vokser seg sterkere jo lenger den kommuniseres. All this, and more!

    Endelig har vi fått en kortfattet, velskrevet og pedagogisk tilrettelagt bok i merkevarebygging hvor fremstillingen bygger på Jan Blichfeldts mer enn 35-årige praktiske erfaring fra arbeid med norske og utenlandske merkevarer! Boken representerer et spennende og revolusjonerende brudd på den tradisjonelle tenkningen omkring merkevarer. Som foreleser er Blichfeldt kjent for sitt pedagogiske skarpsinn med å kombinere teori med relevante eksempler hentet fra eget praktisk arbeid. Boken er svært lesbar, både når det gjelder språk og faglig innhold. Anbefales!

    – Trond Blindheim, Høyskolen Kristiania

     

    Jan Blichfeldt er siviløkonom/MBA med spesialisering i internasjonal ledelse fra Thunderbird i Arizona.

    Han har 30 års erfaring som rådgiver og direktør i reklamebransjen. 20 av dem som leder for innsiktsavdelingen i Bates – hvor han også var viseadm. dir. de siste 10 år før han i 2011 dannet BTF innsikt. Samtidig har han undervist og skrevet bøker, artikler om markedsføring og hatt deltidsstillinger på Handelshøyskolen BI og Høyskolen Kristiania.

    Forfatteren har vært rådgiver for så ulike virksomheter som Coca-Cola i Norge og Sverige, Unicef, Norges Sjømat­råd, NHO, NAF, Freia, Schibsted og Gjensidige. Han har også bistått mer enn 150 bedrifter/organisasjoner med å meisle ut deres merkevarestrategier.

    Blichfeldt har vært kåret til Årets foredragsholder av ANFO samt vunnet to Grand Prix i STELLA, prisen for effektiv reklame.

    Special Price kr 448,00 Spar kr 150,00 ( veil. pris kr 598,00 )
    ISBN:
    978-82-7146-379-3
    Forfatter:
    Jan Blichfeldt
    Forlag:
    Hegnar Media
    Språk:
    Bokmål
    Utgivelseår:
    2020
Hegnar Media Bokklubb © 2019