Månedens bøker

  1. Det som forandret verden
    Det som forandret verden
    Lasse Meholm

    Avbestillingsfrist 15. januar 2020.

    Om innovasjonene og menneskene som forandret hverdagen for oss.

    Noen ganger opplever vi evolusjon og andre ganger revolusjon. Begge forandrer verden, den siste mer enn den første. Denne boken omhandler dem begge. Mest om teknologisk revolusjon og menneskene som får det til å skje. Nest mest om endringer som ikke nødvendigvis er basert på teknologi, men som likevel er viktig for oss. I sum er det forretningsmodellene disse er tuftet på som får ideene til å vokse og dermed endre hverdagen vår. Denne boken inneholder mange flotte historier om innovasjon, kreativitet, viktige personer, kultur, samarbeid og utvikling av teknologi som forandrer den verden vi lever i.

    Google, Apple, Amazon og Alibaba er blant de meste verdifulle selskapene på verdens børser. Hvordan ble de startet og hva slags mennesker etablerte disse kjempene, samt hvordan skapte de enorme inntekter og millioner av arbeidsplasser? Hva kjennetegner de som lykkes? Boken tar for seg flere av de store selskapene og mange mindre selskaper, også norske, og deres vei mot suksess eller fiasko. Den røde tråden er hele tiden forretningsmodellene.

    Med sine mange historier og eksempler er denne boken interessant for alle og ikke bare økonomer, teknologer og gründere.

    Lasse Meholm har arbeidet i finans- og verdi-papirmarkedet siden 1986. Med bakgrunn både fra IT og finans arbeidet han 4 år i PwC, før han startet selskapet Tazett, som ble markeds-leder i Norge med datasystemer for finansielle investorer, banker og fondsselskaper. Mer enn 50 % av omsetningen i Tazett ble ekspor-tert til finansmarkedet utenfor Norge. Han solgte Tazett i 2000 og startet FinanceCube i 2002, som i 2006 fikk kreativitets--prisen av Den Norske Dataforeningen for en innovativ sky-basert tjeneste for finansielle rådgivere og «private banking», den første i Europa, med kunder i seks land. FinanceCube ble solgt i 2012, og Lasse arbeidet fra 2013 i bank, først som konsulent, så som ansatt med strategi for IT, digital banking, Block-chain og fintech- selskaper i Nordea. Fra mars 2017 var han forretningspartner for digitalisering i DNB, med spesielt fokus på sparing, investering og pensjon. Lasse sluttet i DNB sommeren 2019 og er nå daglig leder i Finansit as.

    Special Price kr 449,00 Spar kr 149,00 ( veil. pris kr 598,00 )
    ISBN:
    9788271463731
    Forfatter:
    Lasse Meholm
    Forlag:
    Hegnar Media
    Språk:
    Norsk
    Utgivelseår:
    2019
  2. The Art of War – NY UTGAVE
    The Art of War – NY UTGAVE
    Oversatt og renskrevet av dr. Henning Hai Lee Yang

    Avbestillingsfrist 15. januar 2020.

    Utvidet utgave

    The Art of War – Sun Zis Krigskunst, er Kinas eldste og mest berømte verk om krigføring og militær administrasjon. Krigføring og militær administrasjon handler nettopp om ledelse. Det gir oss mye visdom og lærdom om de kinesiske tradisjonene på disse områdene. Uansett hvem du er, og hvis ønsker å lære alle triksene, så må du bare lese og lære å bruke disse tesene til Sun Zi.

    Alle som er ledere og har lyst til å bli enda bedre og suksessrike ledere, bør ha en slik bok i bokhylla si.

    I tiilegg til alle disse 13 tesene til Sun Zi, har forfatteren av boken, dr. Henning Hai lee Yang, tatt med 36 nyttige stratagemer som kan anvendes i en hvilken som helst livssituasjon.

    I denne utvidede utgaven har vi utvidet boken til å inneholde også en del om hvordan man leser mennesker. Kinesisk ansiktsanalyse og kroppsspråk samt håndanalyse har inngått som viktige verktøy for å definere menneskets liv og skjebne i Kina og over store deler av verden der kinesisk kultur gjør seg gjeldende. Forfatterren gir her en innsikt i hvordan man leser mennesker med bakgrunn i kinesisk tankegang. Denne delen er ment for å gi god innsikt i hvordan dette har vært praktisert i Kina i tusenvis av år. Kanskje kan man også plukke opp en ting eller to om hvordan man kan lese dem man har foran deg.

    Da gjenstår det bare å ønske dere god lesning!

    Klaff 1

    Dr. Henning Hai Lee Yang er historie- og språkekspert og har gjort et fremragende arbeid med å formidle kunnskaper mellom Kina og Vesten. Han har skrevet en rekke interessante bøker, med denne The Art of War – Sun Zis krigskunst er det seksogåttiende boken hans. 16 av hans bøker er skrevet på engelsk og oversatt til mange andre språk, resten er skrevet for det norske markedet. Dr. Henning Hai Lee Yang sitter som sjefredaktør for 鏡報, Jing Pao, og har vært der siden 2005. Jing Pao er det største samtidsmagasin i Kina med nesten 200 millioner kinesiske lesere. Han mener at The Art of War – Sun Zis krigskunst er et must for alle bokelskere.

    Klaff 2

    Det finnes følgende fem metoder for Krigføringen:

    Den første heter avstand.

    Den andre er volum.

    Den tredje er antall.

    Den fjerde er overveininger.

    Den femte er seieren.

    Utdrag fra Fjerde kapittel, Disposisjoner

    Special Price kr 449,00 Spar kr 149,00 ( veil. pris kr 598,00 )
    ISBN:
    9788271463724
    Forfatter:
    Oversatt og renskrevet av dr. Henning Hai Lee Yang
    Forlag:
    Hegnar Media
    Språk:
    Norsk
    Utgivelseår:
    2019
Hegnar Media Bokklubb © 2019