Månedens bøker

  1. Bokpakke i samarbeid med Financial Times
    Bokpakke i samarbeid med Financial Times
    Julian Birkinshaw/Ken Mark og Caleb Storkey/Minter Dial

    Avbestillingsfrist : 23. september


    Bokpakke i samarbeid med Financial Times publishing

    I en hverdag preget av sterk endring har vi satt sammen en pakke som skal hjelpe selskaper til å komme styrket ut av den krisen vi nå er i. 25 MBA- modeller gir grunnlaget de fleste næringslivsledere bør kjenne til.  Futureproof går gjennom de viktigste disruptive kreftene vi nå står ovenfor. Her får du både en oversikt over hva som driver endringene som man uunngåelig må forholde seg til, og hvordan man best mulig bør tilpasse seg de endringene som endrer og former hverdagen hver eneste dag. Denne pakken er satt sammen med en ekstra rabatt i bokklubben og selges med 40% rabatt.

     

     Julian Birkinshaw og Ken Mark

    25 MBA-modeller du må kjenne til

     

    25 MBA-modeller du må kjenne til gir deg lett tilgang til de nyttigste modellene, verktøyene og begrepene som dekkes i MBA-undervisningen. Enten du er en student som skal begynne på studiet, eller en leder som ønsker å forstå ideene det blir undervist i, vil denne veiviseren hjelpe deg i gang.

     

    Boken dekker 25 viktige modeller som er hentet fra pro­grammer over hele verden. Den skjærer gjennom sjargongen og gir deg det viktigste innholdet i hver modell: hva det er, når du skal bruke det, hvordan du skal bruke det, med praktiske tips.

     

    •       Vil du ha nye måter å betrakte gamle problemer på?

    •       Trenger du et lett tilgjengelig sett med beslutningsverktøy for ledere?

    •       Vil du bare ha det du trenger, ikke lange regler med teori?

    •       Her får du 10 nyttige tips til hva du gjør og ikke gjør ved hjelp av MBA-modeller.

     

    Denne boken gir deg uunnværlige modeller som lar deg gjøre det meste ut av hver eneste forretningsmulighet, og forteller deg det du trenger å vite – raskt.

     

    Julian Birkinshaw er professor i strategi og entreprenørskap ved London Business School og leder for Deloitte Institute of Innovation and Entrepreneurship. Han har skrevet 13 bøker, deriblant Fast Forward: Make Your Company Fit for the Future, Reinventing Manage­ment: Smarter Choices for Getting Work Done og Becoming a Better Boss: Why Good Management Is so Difficult.

     

    Ken Mark er adm. dir. i The Martello Group. Han var finansdirektør i Diversified Resources International og jobbet for Procter & Gamble og Harvard Business School. Han har skrevet case-studier for Harvard, Ivey Business og London Business School.

     



    Caleb Storkey og Minter Dial

    Futureproof

     

    Futureproof tegner et komplett bilde av de viktigste disruptive kreftene vi står overfor nå – definerer dem, kartlegger dem og setter dem inn i rett sammenheng. Først får du vite hva slags tankesett du trenger for å være klar for disrupsjon – hvilke kvaliteter må du ha, hvordan kan du utvikle dem, og hva bør være ditt neste trekk?

     

    Så oppdager du de 12 kreftene som former vår verden: deriblant de nye teknologiene, hvordan de brukes og er forbundet med hverandre, den potensielle effekten av disrupsjonen, og hvordan du kan bruke dem til fordel for bedriften din.

     

    For hver av kreftene vil du oppdage:

    •          hva er den, og hvorfor er den disruptiv?

    •          hva må du vite nå?

    •          hva må du deretter gjøre?

     

    Caleb Storkey er en erfaren gründer, foredragsholder og konsulent innen innovasjon, entreprenørskap og markedsføring. Han er også grunnlegger av og adm. direktør i Gettr (et programvarekonsulentselskap innen AI og Storkey Media (et integrert markedsføringsbyrå), og jobber dessuten internasjonalt med et bredt spekter av virksomheter fra multinasjonale selskaper (RBS, AMEX, Canon) til svært disruptive teknologiske oppstartsmiljøer.

    I podcasten «Gett To The Future» intervjuer han internasjonale eksperter på teknologi og debatterer temaer som belyses i denne boken. Caleb kombinerer fugleperspektivet med å lage implementerbare programmer som skaper strategiske endringer og transformasjon for ledere og deres virksomheter.

     

    Minter Dial er grunnlegger og styreformann i The Myndset Company, et nisjebyrå for spesialiserte tjenester innen Branding og Digitalstrategi. Han er styremedlem i Ecole de Communication Visuelle i Paris, og satt tidligere i styret for Lastminute.com Group.

    Fra 2011 til 2016 var han assosiert medlem av Netexplo, et globalt observatorium for nye teknologiske trender. Før The Myndset tilbragte han 16 år i L’Oreal. Han var adm. dir. globalt for Redken, adm. direktør i konsernets canadiske datterselskap, og i sitt siste oppdrag var han medlem av den globale ledergruppen i L’Oreal Professional Products Division. Han står også bak boken og den prisbelønte WWII-dokumentarfilmen «The Last Ring Home».

    Special Price kr 658,00 Spar kr 440,00 ( veil. pris kr 1 098,00 )
    ISBN:
    9788271463861
    Forfatter:
    Julian Birkinshaw/Ken Mark og Caleb Storkey/Minter Dial
    Forlag:
    Hegnar Media
    Språk:
    Bokmål
    Utgivelseår:
    2020
  2. Den intelligente investor
    Den intelligente investor
    Benjamin Graham

    Benjamin Graham

    Den intelligente investor

    Den originale 1949-utgaven

    Bestselgerutgave 10.000 eksemplarer

    Avbestillingsfrist: 23. september.

    Uten tvil den beste bok om investeringer
    som noensinne er skrevet.

    Warren E. Buffett

     

    Benjamin Grahams klassiske bestselger om verdi-investering har lært opp og inspirert hundretusener av mennesker over hele verden. Denne nyutgivelsen av Grahams uendrede tekst fra 1949 beskriver investeringsprinsippene slik han opprinnelig la dem frem – prinsipper som fortsatt står sin prøve mer enn 70 år etter at boken først kom ut. Tiden og markedsutviklingen har vist det sunne i Grahams grunnleggende strategier, og i dagens volatile marked er dette den viktigste boken du noen gang kommer til å lese om å ta de riktige beslutningene for å beskytte investeringene dine og få dem til å bli vellykket.

     

    BENJAMIN GRAHAM (1894–1976), verdiinvesteringens far, har vært en inspirasjon for mange av dagens mest fremgangsrike forretningsmennesker. Han har også skrevet Security Analysis og The Interpretation of Financial Statements.

    Special Price kr 448,00 Spar kr 150,00 ( veil. pris kr 598,00 )
    ISBN:
    9788271463823
    Forfatter:
    Benjamin Graham
    Forlag:
    Hegnar Media
    Språk:
    Bokmål
    Utgivelseår:
Hegnar Media Bokklubb © 2019