Månedens bøker

Essensen av business

Essensen av business

 Europa-sjefen for Circle K – Jacob Schram – med ny, gedigen bok!

Avbestillingsfrist: 15. august 2017
«Det finnes ingen fasit på ledelse, slik jeg ser det. Ledelse er noe som er sterkt knyttet til personen som leder. Ledelse handler både om fag og personlighet.» Jacob Schram om sin egen bok.

Forfatter Jacob Schram har erfaring som leder fra McKinsey & Company, McDonald´s, Statoil Fuel & Retail, Alimentation Couche-Tard og Circle K.

Jacob Schram (f. 1962 i Bærum) er utdannet Master of Science in Economics fra Handelshøyskolen i København (1989). Schram er i dag Europasjef (GPE) i Circle K Europe.

E R F A R I N G S B A S E R T L E D E L S E

«Med nærmere 30 års erfaring fra noen av verdens største selskaper; McKinsey & Company, McDonald´s Statoil Fuel & Retail, Alimentation Couche-Tard og Circle K, vet jeg at kjernen i all forretningsdrift er å skape resultater! Sunne bedrifter skaper resultater over tid. Men hvordan?

Det finnes ingen fasit på ledelse, slik jeg ser det. Ledelse er noe som er sterkt knyttet til personen som leder. Ledelse handler både om fag og personlighet. I tillegg tror jeg de fleste ledere kan være tjent med å jobbe innenfor et rammeverk.»

Schrams rammeverk består av følgende fem elementer:

• Å skape resultater. Det er kjernen i all forretningsvirksomhet.

• Strategi, som handler om å stake ut en retning.

• Gjennomføring, som handler om å få de riktige tingene til å skje.

• Medarbeidere, som betyr at man må skape entusiasme og sørge for den enkeltes utvikling.

• Lederskap, som innebærer å forenkle og kommunisere helt fra styrerom til personen som jobber med kunden.

Essensen av business er en samling av Schrams erfaringer, historier, presentasjoner, modeller, foredrag og praktiske verktøy. Det er blitt en gedigen inspirasjonsbok!

DETTE ER BOKEN FOR ledere, mellomledere og studenter!

Sagt om boken/på omslaget:

«Boken er meget interessant ? litt som et smørgårdsbord ? noe for alle. Jeg anbefaler ledere på alle nivåer som står foran en endringsreise, å lese boken som en inspirasjonskilde.» TORE HYRHOLT, Director McKinsey & Company

«En drivende, praktisk og personlig bok om ledelse. Jeg er sikker på at Essensen av business vil inspirere både erfarne og mindre erfarne ledere.» HELGE LUND, rådgiver Clayton, Dubilier & Rice (CD&R)

«Boken er personlig og til tider som en roman jeg ikke kunne legge fra meg. Dette burde være obligatorisk lesning for ledere og potensielle ledere.» VIBEKE HAMMER MADSEN, Adm. dir. Virke Hovedorganisasjonen

«I Essensen av business gir Jacob Schram oss en imponerende oppsummering av sine erfaringer som leder og dokumenterer hvorfor ´Retail means Detail´. Bokas mange konkrete eksempler gjør at hans historie og ledelsesfilosofi blir både nyttig, stimulerende og lett tilgjengelig lesning, også for dem som ikke har sitt virke i detaljistbransjen.» BIRGER MAGNUS, Chair of Boards

«Denne boken er rettet spesielt mot gründere og bedriftsledere. Den er godt skrevet og gir grunnleggende prinsipper om god ledelse. Boken er en god referanseguide og kan brukes av masterstudenter over hele verden.» ALAIN BOUCHARD, styreformann og grunnlegger av Alimentation Couche-Tard, Canada

Medlemspris: 298,-

Spar: 100,- (veil. pris 398,-)

ISBN: 9788280713223

Forfatter:Jacob Schram

Forlag:Dinamo Forlag

Utgivelseår:2017


Innovasjonsmesterne

Innovasjonsmesterne

Bygg den evig innovative bedriften.

Avbestillingsfrist: 15. august 2017

NØKKELEN TIL VEKST ER EVNEN TIL Å SKAPE EN BÆREKRAFTIG, INNOVATIV ORGANISASJON

Dette er den første praktiske guiden som viser at innovasjon kan læres, læres bort og gjennomføres i bedrifter uansett størrelse, sektor, budsjett eller geografi. Innovasjonsmesterne er intelligent skrevet og full av originale eksempler og intervjuer med ledende aktører innen global innovasjon. Bokens forfattere er ansatt i A.T. Kearney, en av verdens ledende ledelseskonsulenter, og bidrar med kunnskap for ledere innen næringsliv, politikk og undervisning.

Innovasjonsmesterne er håndboken for etableringen av en bærekraftig, innovativ organisasjon, en nødvendighet i markeder som beveger seg raskt og er sterkt konkurransedrevne.

De siste 15 årene har det kommet en flom av skremmende historier om «aha»-opplevelser fra karismatiske ledere. Disse historiene har lite å lære bedriftsledere med hensyn til deres egen innovasjonsevne. Men Innovasjonsmesterne forklarer klart og konsist hvordan ledere kan gjøre innovasjon til noe mer enn ett enkelt «gjennombruddsøyeblikk».

Forfatterne forteller om de virkelige opplevelsene til verdens beste innova­tører. Dette er ikke bare de heteste tech-selskapene for øyeblikket, men også organisasjoner som vokser i sektorer som bilindustrien, jernbaner og husholdningsapparater, der man kunne forvente langsommere vekst.

Mange av disse organisasjonene har vært aktive i generasjoner, og de vokser fremdeles. Det å være innovativ er en gjentagbar prosess som kan studeres og læres – en som vil opprettholde lønnsom vekst for et selskap i flere årtier.

Innovasjonsmesterne gir nøkkelen som åpner dette potensialet og skaper en kontinuerlig innovativ organisasjon.

Innovasjonsmesterne viser hvordan selskaper i praksis kontinuerlig kan forbedre og utøve sine innovasjonsstrategier … Klaus Schwab, grunnlegger og arbeidende styreformann, Verdens økonomiske forum Innovasjon er ikke en motesak som er begrenset til teknologisektoren – det er den viktigste og eneste bærekraftige kilden til økonomisk vekst for selskaper og land. Gjennom en lang rekke engasjerende eksempler viser Innovasjonsmesterne hvordan selskaper i praksis kontinuerlig kan forbedre og utøve sine innovasjonsstrategier i stadig mer komplekse og konkurransedrevne globale business-omgivelser. Klaus Schwab, grunnlegger og arbeidende styreformann, Verdens økonomiske forum

Medlemspris: 359,-

Spar: 120,- (veil. pris 479,-)

ISBN: 9788271463403

Forfatter:Kai Engel, Violetka Dirlea, og Jochen Graff

Forlag:Hegnar Media

Utgivelseår:2017