Månedens bøker

Trading på 1-2-3

Trading på 1-2-3

Strategier og metoder for suksessfull trading. 

 Avbestilllingsfrist: 23. november
Det er ikke enkelt å tjene penger på aksjer eller andre instrumenter. Du konkurrerer mot mange smarte mennesker. Og du vil også erfare at det er svært vanskelig å gjennomføre en plan når pengene dine er i spill! Derfor er bokens mål å gi deg konkrete tradingideer basert på enkle kvantitative og objektive analyser. Målet er å lære av historien og teste strategier basert på statistikk. Boken hjelper deg å lage dine egne strategier som du både forstår og tror på (og som du vet har fungert tidligere). Boken inneholder et tosifret antall strategier som du kan lære av.

Det er veldig vanskelig å trade uten en klar strategi og tanke rundt hvordan du skal ta de riktige posisjonene. De du kjøper fra og selger til har ofte både erfaring, rutine og en god tanke bak sine investeringer. Denne boken gjør at du også kan ligge litt i forkant.

Enten du er helt fersk trader eller har tradet en stund, vil du få en rekke konkrete tradingråd som du umiddelbart kan dra nytte av i hverdagen. En feil mindre vil være en svært lønnsom strategi.

Oddmund Grøtte, bokens forfatter, er investor. Han har tidligere skrevet Aksjekjøp og Daytrading og Opsjoner og Futures.

Medlemspris: 359,-

Spar: 120,- (veil. pris 479,-)

ISBN: 9788271463441

Forfatter:Oddmund Grøtte

Forlag:Hegnar Media

Utgivelseår:2017


Innholdsrevolusjonen

Innholdsrevolusjonen

Kommuniser ved å fortelle en bedre historie. 

Avbestilllingsfrist: 23. november
ET MARKEDSFÈRINGSVOKABULAR SOM VIL ENDRE SPILLET

Mark Masters er markedsdirektør i The ID Group, konsulenter innen innholdsmarkedsføring. Han tror på betydningen av at selskapene skaper bedre innhold, etablerer organisk vekst og står for noe spennende. Han snakker med markedsførere og selskaper på bransjekonferanser om temaene innholdsmarkedsføring og anvendelse av en «Fortellingen er viktigst»-holdning for å få en tettere relasjon til et publikum. Han er med på å arrangere fortellerstevnet Once Upon a Time, og er en av programvertene i podcasten Marketing Homebrew. Hans nettbaserte serie Talking Content Marketing fører sammen innflytelsesrike personer, forfattere og talere fra markedsføringens verden som deler sin kunnskap.

Markedsføringen har endret seg mer de siste 20 årene enn noen annen forretningsdisiplin. Hvorfor bruker vi da de samme gamle lærebøkene? Hvorfor tror bedriftseiere fremdeles at man gir bedriften en lang levetid ved å rope høyere enn konkurrentene?

Den gamle måten å markedsføre på, der vi ble oppfordret til å bruke mer på reklame og bli sett, er død. Markedsføring handlet om å forstyrre massene, men tidene har forandret seg. Det eneste som får oss til å skille oss ut, er historiene vi forteller.

Denne boken er ikke basert på gamle metoder som å lage markedsføringsplaner eller analysere markedsføringsmiksen. Den handler om en ny måte å tenke på – en som er basert på innhold som er mer emosjonelt og nyttig for andre når de skal løse problemene sine – for å skape lønnsom handling.

Med eksklusive intervjuer fra ledende pionerer innen innholdsmarkedsføring fra hele verden innfører denne boken et helt nytt markedsføringsvokabular.

Det er viktigere enn noensinne å fortelle historien om virksomheten din og hvordan du hjelper andre. Mark Masters er her for å hjelpe deg å komme i gang og gjøre en god jobb.

Chris Brogan, forfatter og adm. dir., Owner Media Group
Denne boken vil inspirere deg til å forandre på hvordan du tenker om markedsføring av bedriften din. I vår digitale verden er det flere muligheter enn noensinne til å nå frem til potensielle kunder. Lær hvordan du setter i gang de riktige samtalene for å knytte forbindelser og heve deg over støyen.

Sonja Jefferson, medforfatter av Valuable Content Marketing
Mark tar leserne med på en reise gjennom markedsføringens nye virkelighet: Respekter og gjør ære på ditt publikum, løs folks problemer ved å skape innholdsløsninger, og bygg relasjoner ved å knytte forbindelser på et personlig plan.

Trevor Young, forfatter av microDOMINATION
Mark startet en innholdsrevolusjon ved å konsentrere seg om å hjelpe sitt publikum. I denne boken deler han reisen sin og de erfaringene han gjorde. Hvis du er klar til en opprydning i markedsføringen din, må du lese denne boken. Pam Didner, forfatter av Global Content Marketing


Medlemspris: 336,-

Spar: 113,- (veil. pris 449,-)

ISBN: 9788271463458

Forfatter:Mark Masters

Forlag:Hegnar Media

Utgivelseår:2017